Corinnes toekomst, deel 1 van de koffietrilogie

Het eerste deel van de koffietrilogie gaat over een ambitieuze dochter, een koffie bedrijf en een dagboek vol interessante geheimen. De cover met het mooie landhuis trok mij onmiddellijk aan in de bibliotheek. Ik was dus nieuwsgierig geworden naar het verhaal.

  • Boek: Corinnes Toekomst.
  • Reeks: De koffietrilogie, deel 1.
  • Schrijver: Paula Stern.
  • Uitgeverij: Harper Collins.
  • Genre: Historische roman.
  • Pagina’s: 303 pagina’s.
  • Bindwijze: Paperback.
  • Verschijningsdatum: 2021.
  • ☆☆☆ sterren.

~ Het verhaal: ~

In het jaar 1945, Aken keert Eberhard Ahrensberg terug naar zijn vaderland. Zijn leven is een puinhoop. Verbroken familiebanden en een verloren thuis. Maar dan begint hij koffie te smokkelen. Als dat maar goed afloopt. Ondertussen in het heden is Corinne de erfgenaam en dol op alles wat met koffie te maken heeft. Maar dan vindt ze het dagboek van haar grootvader….

~ Mijn mening over Corinnes toekomst: ~

Onlangs las ik het eerste deel uit van de koffietrilogie van Paula Stern. Op een paar dagen lees je het boek zo uit. Het is een historische roman die je meeneemt naar het heden en het verleden. De hoofdstukken wisselen zich regelmatig af tussen het verhaal van Eberhard die terugkomt nadat hij gevochten heeft in de oorlog. En Corinne de erfgename één van de kleinkinderen. Maar als lezer kan je ook meelezen in het dagboek van Eberhard. De relatie tussen Alexander en Corinne loopt een beetje moeizaam. Waardoor je medelijden krijgt met Corinne. Maar uiteindelijk komt de waarheid aan het licht…

Sommige scenes in het verhaal vondt ik een beetje te langdradig geschreven. Wat eigenlijk helemaal niet nodig was. Los daarvan vond ik het wel een leuk verhaal om eens te lezen. Daardoor geef ik Corinnes toekomst 3 prachtige sterren. Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar deel 2 Sarahs vertrouwen. Ja ik kan niet wachten om het te lezen.

Corinnes toekomst is een leuk verhaal voor fans van het genre historische romans. Heb jij de koffietrilogie al gelezen?

Plaats een reactie