Magdalena’s droom, deel 3 van de koffietrilogie.

Afgelopen maand las ik heel wat boeken uit waaronder Magdalena’s droom, deel 3 van de koffietrilogie. Ik was nieuwsgierig geworden naar het laatste deel. Een verhaal dat gaat over dromen, een jonge erfgenaam en heel wat geheimen. Maar is deel 3 ook wel zo leuk als de overige delen?

  • Boek: Magdalena’s droom.
  • Reeks: De koffietrilogie, deel 3.
  • Schrijver: Paula Stern.
  • Uitgeverij: Harper Collins.
  • Genre: Historische roman.
  • Pagina’s: 304 pagina’s.
  • Bindwijze: Paperback.
  • Verschijningsdatum: 2022.
  • ☆☆☆☆ sterren.

~ Het verhaal: ~

Na de oorlog verhuisde Eberhard met zijn familie naar het kleine stadje Euwelier. Zodat hij zijn koffie bedrijf kan uitbreiden en eindelijk zijn droom kan waarmaken. Magdalena heeft maar één droom en dat is moeder worden. In het heden is Corinne gelukkig getrouwd met Noah. Corinne heeft haar goed lopende koffie branderij maar dan loopt het mis door een bestelling…

~ Mijn mening over Magdalena’s droom: ~

Het verhaal wordt verteld uit het perspectief van Eberhard die ons mee neemt naar het verleden. De oorlog is voorbij. Alleen staat Eberhard voor een keuze die hij maakt samen met zijn gezin. Al snel wonen ze in het plaatsje Euwelier. In het heden verteld Corinne haar verhaal. De koffie branderij loopt goed en er komen heel wat klanten langs. Maar dan gebeurt er iets in het verhaal waardoor je echt medelijden krijgt met haar. Ja in dit deel komen er heel wat intriges uit. Ik verklap natuurlijk niet wat er gebeurd. Daarvoor moet je even het boek lezen.

Ik heb heel wat traantjes gelaten. Zowel in het verleden gebeurt er heel wat. Waardoor ik bleef door lezen. Ja dit boek wil je gewoon uitlezen. Zo een prachtig verhaal. De extra troef is het dagboek van Eberhard. Het verhaal sluit zich af met koffie recepten. Om zelf heerlijke koffie te maken.

De schrijfstijl van Paula Stern is luchtig, vlot en interessant. Ja ik heb genoten van Magdalena’s droom. Het is een leuk verhaal voor fans van het genre historische romans. Ik heb het verhaal 4 prachtige sterren gegeven.

Heb jij het 3e deel van de koffietrilogie al gelezen? Of andere boeken van Paula Stern?

Plaats een reactie