Een onverwacht duet, een interessante nieuwe reeks.

In maart kwam er een vertaling uit van de reeks Smythe-Smith. Natuurlijk moest ik dit boek kopen. Ik vind de boeken van Julia Quinn altijd zo romantisch en humoristisch geschreven. Ja ik had dus hoge verwachtingen over deze reeks. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan snel verder.

  • Boek: Een onverwacht duet, deel 1.
  • Reeks: Smythe-Smith reeks.
  • Schrijver: Julia Quinn.
  • Uitgeverij: Meulenhoff Boekerij B.V.
  • Genre: Historische roman.
  • Pagina’s: 368 pagina’s.
  • Bindwijze: Paperback.
  • ☆☆☆☆☆ sterren.

De boeken van Julia Quinn worden sinds kort vertaald in heel wat talen. In maar liefst 41 talen. Van mij mogen ze al haar boeken vertalen. Waarom hebben ze dit niet eerder gedaan? Ze heeft een heerlijke romantische schrijfstijl. Haar boeken laten mij even wegdromen van de realiteit. Net wat je nodig hebt als lezer. Daarom was ik echt nieuwsgierig geworden naar een onverwacht duet. Is het net zo leuk als de Bridgerton reeks? Of valt het tegen? Dat ontdek je in deze blogpost.

~ Het verhaal: ~

Honoria Smyth-Smith is de jongste dochter van de familie Winstead en Smyth-Smith. Ze speelt viool in het familie kwartet. Ze zijn vreselijk en dat weet ze heel goed. Maar ze overtuigd haar familie om toch nog mee te spelen. Marcus is de beste vriend van haar broer Daniel. Die laatste leeft in ballingschap in het buitenland. Marcus heeft beloofd om op Honoria te letten. Honoria wil trouwen met de jongste Bridgerton. Maar dan krijgt Marcus gevoelens. Kan hij haar hart stelen?

~ Mijn mening over een onverwacht duet: ~

Het verhaal speelt zich af in de 18e eeuw met in de hoofdrollen Honoria en Marcus. De familie Smyth-Smith bestaat uit heel wat familieleden. Door de jaren heen hebben ze een kwartet opgericht. Jonge vrouwen nemen hier deel aan. Maar als ze trouwen mogen ze niet meer meedoen. Niet dat Honoria dat erg vindt, want ze zijn vreselijk. Stiekem had ik een beetje medelijden met het publiek. Het hoofdpersonage Honoria vond ik soms een beetje raar overkomen. Ze wil te perfect overkomen maar ze had één doel en dat is een man vinden. Wat zorgde voor hilarische scenes en heel wat problemen.

Beide hoofdpersonages dwarrelen rond elkaar heen in een haat liefde verhouding. Ik vind het heerlijk om zoiets te lezen. Want je weet nog steeds niet hoe het gaat eindigen. De schrijfstijl van Julia Quinn is enorm beeldend geschreven. Daardoor had ik het gevoel dat ik in de 18e eeuw zat. De prachtige kleren van de verschillende personages. Maar ook de omgeving kan je voor je zien.

Een onverwacht duet is voor mij één van de leukste verhalen van Julia Quinn tot nu toe. De verhaallijn komt traag op gang, de humoristische scenes in het boek kunnen mij enorm bekoren. Haar schrijfstijl zorgt er voor dat je verslaafd geraakt aan het verhaal. Ja ik heb genoten. Het boek krijgt van mij 5 prachtige sterren.

Een onverwacht duet is een aanrader voor fans van het genre historische romans. Het verhaal bevat romantische en humoristische scenes. Kortom het ideale leesvoer voor een avondje in de zetel.

Heb jij dit verhaal al gelezen? Of andere boeken van Julia Quinn?

Plaats een reactie