Hart voor de zaak, de ideale feelgood.

Onlangs las ik Hart voor de zaak van Charlotte de Monchy. Ik kreeg dit boek van mijn vriend G voor mijn verjaardag. Daar was ik ontzettend blij mee. Want ik was nieuwsgierig geworden naar het verhaal. In deze blogpost ontdek je dan ook mijn mening.

Boek: Hart voor de zaak.
Schrijver: Charlotte De Monchy.
Uitgeverij: Boekerij.
Genre: Feelgood roman.
Bindwijze: Paperback.
Pagina’s: 384 pagina’s.
Release datum: 2022.
☆☆☆☆☆ sterren.

~ Het verhaal: ~

Voor Julia is het landgoed Magnus Estate haar paradijs. Ze woont er in een oude cottage. Haar collega’s zijn haar vrienden geworden. Maar dan wordt haar rust verstoord door een verwende rocker.

~ Mijn mening: ~

Ik word altijd aangetrokken door de covers van Charlotte de Monchy. Op de cover zie je het landgoed, regenlaarzen en een schattig varkentje. Daardoor was ik ontzettend nieuwsgierig geworden naar het verhaal.



Het verhaal gaat over Julia die werkt op een landgoed en woont in een oude cottage. De vakantiehuisjes zijn gerenoveerd maar dan krijgt ze gezelschap van een rocker en de knappe zoon van de eigenares van het landgoed Magnus Estate.

~ Een love triangle om u tegen te zeggen. ~

Alle personages hebben een eigen verhaallijn en ze groeien samen tot één geheel. Met sommige scenes in het boek moest ik heel hard lachen. De humoristische schrijfstijl van Charlotte De Monchy kan mij wel bekoren. Je leest dit verhaal uit op een paar dagen. De zinnen zijn soms wel een beetje apart geschreven. Maar dat wordt je snel gewoon. Ja ik heb genoten van dit verhaal. Er komen ook heel wat realistische onderwerpen aanbod. Als lezer krijg je te maken met liefde, vriendschap en persoonlijke groei. Charlotte de Monchy heeft weer een pareltje geschreven.

Dit boek is een extra troef voor je boekenkast. De prachtige cover, de leuke personages die je in je hart sluit en vergeet niet de unieke humoristische schrijfstijl van De Monchy niet. Ik geef dit verhaal dan ook 5 prachtige sterren. Hart voor de zaak is een aanrader voor de echte fans van het feelgood genre.

Heb jij een hart voor de zaak al gelezen? Of andere boeken van Charlotte De Monchy?

Plaats een reactie